Mainoskatko

Huomautus: Seuraava teksti sisältää tuotesijoittelua.

Joka tuutista tuuppaa mainoksia. Avaat television, etkä heti tiedä, onko meneillään elokuva vai mainoskatko. Yrität kuunnella musiikkia Youtuben tai Spotifyn kautta ja pääset seuraamaan upean auton matkaa halki kaupungin. Kovin ovat kauniita kyyditettävätkin. Mitä lie parempaa väkeä.

Tosin mainoksista voi saada mukaviakin fiiliksiä. Atrian makkaranpaistossa mies tuumii, ettei sada läheskään niin paljon kuin eilen. Hieno asenne isännällä ja varmaan makkaratkin maistuvat. Toinen herkullinen mainos on Fazerin Sinisellä. Tiedättehän laulun ”Kun taas saapuu hetki siiniineen..” Usvan peittämä järvenselkä ja kuikan laulu. Siinä kaikkien Suomessa kasvaneiden carpe diem- eli tartu hetkeen -muisto. Onhan sinullakin sellainen. Ellei ole, lisätään sellainen ensi kesän tehtävälistaan, suklaalla tai ilman.

Eräs viikkolehti on lähtenyt nimensä mukaisesti markkinointipuuhiin uuden vuosiluvun innostamana. Haaste meille kaikille ei edellytä lehden tilaamista, joten toteuttaminen ei jää rahasta kiinni. Tulisiko tästä useammalle edellistä parempi vuosi, jos pidämme huolen siitä, että jokainen tarjoaa lisää aikaansa jollekin läheiselleen 2020 minuuttia armon vuoden 2020 aikana?

Tuskin meistä kukaan tämän haasteen alle nääntyy. Laskin, että se tarkoittaa viittä ja puolta minuuttia päivittäin. Aikaansa voi antaa monin eri tavoin. Voi soittaa vanhemmilleen tai aikuisille lapsilleen hiukan useammin tai viipyä hetken rappukäytävässä naapurin ikäihmisen seurana. Mitä jos huikataan huomenet ohikulkijalle, jos ei mennäkään tuppisuina, tuli hännän alla pitkin katuja? Hulluna pitävät ja viis siitä. Hullu saakin olla, muttei tyhmä ja totinen.

Pitäisikö sitä myös kaikkein lähimpien, samassa osoitteessa asuvien kanssa viettää enemmän aikaa? Pitäisi! Ei sen television, ei netin, ei puhelimen vaan oikean ihmisen kanssa vietetty aika lisää molempien osapuolten hyvinvointia. Kaikilla on 24/7 mitalla aikaa tässä elämässä. Käytetään se tänä vuonna harkiten.